Історія кафедри
Кафедри української мови і літератури на філологічному факультеті створенo 2006 року. Її мета – забезпечення підготовки висококваліфікованих спеціалістів, розвиток творчого потенціалу студентів, плекання патріотів України, формування духовно багатої особистості, з притаманними їй високою культурою, широким фаховим кругозором, високими моральними ідеалами.
Кафедру очолює доктор педагогічних наук, професор Жила Світлана Олексіївна – науковець з великим стажем культурологічної, науково-дослідної та педагогічної роботи.

Кафедра обслуговує освітню програму 014.01 Середня освіта (Українська мова та література) на філологічному факультеті. Викладачі кафедри забезпечують фахову підготовку майбутніх учителів-філологів за двома освітньо-кваліфікаційними рівнями «бакалавр» і «магістр» на денній та заочній формах навчання.
Основними напрямами роботи кафедри української мови і літератури є теоретична й практична підготовка студентів філологічного факультету з циклу літературознавчих і лінгвістичних дисциплін, а також деяких предметів редакторського циклу:
- Вступ до мовознавства
- Вступ до літературознавства
- Вступ до спеціальності
- Старослов’янська мова
- СУЛМ (Фонетика, Фонологія, Фономорфологія, Орфоепія, Графіка, Орфографія)
- Історія укр.літ. (Х – ХV ст.)
- Історія укр.літ. (ХVІ – ХVІІІ ст.)
- Фольклор України
- СУЛМ (Лексикологія, Фразеологія, Лексикографія)
- Історія укр. літ. (І пол. ХІХ ст.)
- Історична граматика української мови
- Українська діалектологія
- Історія видавничої і друкарської справи
- Типологія помилок
- Історія укр. літ. (ІІ пол. ХІХ ст.)
- Основи видавничої і друкарської справи
- Методика навчання української мови
- Методика навчання української літератури
- СУЛМ (Морфеміка, Словотвір, Морфологія)
- Історія укр. літ. (к. ХІХ поч. ХХ ст.)
- Шрифтознавство
- Практикум з виразного читання
- Верстка
- СУЛМ (Синтаксис)
- Історія української мови
- Історія української літератури та літературної критики (ХХ – ХХІ ст.)
- Стилістика української мови
- Риторика
- СУЛМ (Узагальнювальний курс)
- Видавничі стандарти і верстувальні системи
- Методика наукового дослідження (філологічні науки)
- Спецкурс з методика викладання української мови і літератури
- Актуальні проблеми в української літератури ХХ-ХХІ ст.
- Спецкурс з російської мови і літератури
- Теорія літератури
- Методика викладання української літератури у ЗВО
- Компаративістика
- Методика викладання української літератури у ЗВО
- СУЛМ
- Редагування освітніх видань
Наукова діяльність: загальна інформація, план проведення науково-методичних семінарів
- Наукова-робота_2021.doc
- Наукова-робота_2020.doc
- Наукова-робота_2019.doc
- Наукова-робота_2018.doc
- Наукова-робота_2017.doc
- Науково-громадська-діяльність-1.doc
Науково-методичний семінари:
2015-2016 рр.
- Сучасний літературний процес: проблема класифікації і періодизації: особливості вивчення у ВНЗ Лілік О.О. вересень, 2015
- Особливості підготовки майбутніх учителів української мови до навчання синтаксису складного речення в середній школі Хропата С.І. жовтень 2015
- Інноваційні процеси в лексиці сучасної української мови Красавіна В.В. листопад 2015
- Методичний супровід наукової діяльності студентів: від курсової до магістерської Сазонова О.В. грудень 2015
- Основні проблеми вивчення фонетики й фонології української мови у ВНЗ Хомич Т.Л. . лютий 2016
- Залучення студентів для створення мультимедійного оснащення курсів Шуміло С.М. березень 2016
- Силові поля філософії романів Мирослава Дочинця «Горянин», «Вічник», «Світован» Жила С.О. квітень 2016
- Діагностика готовності майбутніх учителів української літератури до роботи з теоретико-літературрими поняттями
2016-2017 рр.
- 1. Інформаційно-комунікаційні технології як спосіб удосконалення мовної підготовки студентів вищої школи Лілік О.О. вересень 2016
- Навчальна автономія в дистанційній освіті вищої школи Борисенко В.В. жовтень 2016
- «Використання Інтернет ресурсів у вивченніукраїнської мови». Красавіна В.В. листопад 2016
- «Формування читацьких компетенцій засобами навчального діалогу на практичних заняттях з історії української літератури». Сазонова О.В. грудень 2016
- Мовлення викладача в контексті мовної норми (лексико-семантичний аспект) Хомич Т.Л. лютий 2017
- Складнощі викладання давньої літератури у виші Шуміло С.М. березень 2017
- Фольклорні поля у романі Мирослава Дочинця «Вічник» Жила С.О. квітень 2017
2017-2018 рр.
- Особливості навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх учителів української літератури до роботи з літературознавчими поняттями Лілік О.О. вересень, 2017
- Шляхи вдосконалення мовної підготовки студентів вищої школи Борисенко В.В. жовтень 2017
- Упровадження елементів дистанційної освіти в професійну підготовку вчителів української мови і літератури Красавіна В.В. листопад 2017
- Формування життєвих компетенцій школяра з опертям на гуманістичний підхід в педагогіці. Сазонова О.В. грудень 2017
- Мовлення викладача в контексті мовної норми (граматичний аспект). Хомич Т.Л. .лютий 2018
- Використання інтернет-ресурсів під час вивчення давньої літератури в виші Шуміло С.М. . березень 2018
- Роль консультацій у викладанні дисциплін літературознавчого циклу Жила С.О. квітень 2018
2019-2020 рр.
- Особливості використання креалізованих текстів у професійній підготовці майбутнього учителя української мови і літератури. Лілік О.О. вересень, 2019
- Упровадження елементів дистанційної освіти в професійну підготовку вчителя української мови і літератури. Красавіна В.В. жовтень 2019
- Формування читацьких компетенцій засобами театральної творчості на практичних заняттях з історії української літератури. Сазонова О.В. грудень 2019
- Роль консультацій у викладанні дисциплін літературознавчого циклу.Жила С.О. .лютий 2020
- Шляхи вдосконалення мовної підготовки студентів для роботи з учнями. Шуміло С.М. березень 2020.
- Нормативні слововживання в сучасній навчально-педагогічній комунікації. Хомич Т.Л. квітень 2020.
2020-2021 рр.
- «Її величність – книга: роман-панорама завдовжки у 225 років «Букова земля» Марії Матіос». Жила С.О. протягом року
- «Медіаграмотність на уроках української мови і літератури». Лілік О.О. протягом року
- «Фемінітивні вияви в українській мові та мовленні: норма й узус». Хомич Т.Л. протягом року
Склад кафедри

Жила Світлана Олексіївна
Завідувач кафедри української мови і літератури, доктор педагогічних наук, професор.
Svitlana Zhila
The Head of the Chair of Ukrainian Language and Literature, Doctor of Pedagogical Sciences, Professor.
ORCID iD: 0000-0001-9266-4557

Хомич Тетяна Леонідівна
Кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри української мови і літератури філологічного факультету НУЧК імені Т. Г. Шевченка.
Tetiana Khomych
Candidate of Philological Sciences, Associate Professor of the Chair of Ukrainian Language and Literature.
ORCID iD: 0000-0002-4557-3174

Красавіна Валентина Василівна
Кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови і літератури.
Valentina Krasavina
Candidate of Philological Sciences, Associate Professor of the Chair of Ukrainian Language and Literature.
ORCID iD: 0000-0001-7946-6951

Лілік Ольга Олександрівна
Професор кафедри української мови і літератури, доктор педагогічних наук, доцент.
Olha Lilik
Professor of the Chair of Ukrainian Language and Literature, Doctor of Pedagogical Sciences, associated professor.
ORCID iD: https://orcid.org/0000-0002-5187-1944

Сазонова Олена Володимирівна
Доцент кафедри української мови і літератури, кандидат філологічних наук.
Olena Sazonova
Associate Professor of the Chair of Ukrainian Language and Literature, Candidate of Philological Sciences.
ORCID iD: ORCID 0000-0001-6633-2348

Шуміло Світлана Михайлівна
Доцент кафедри української мови і літератури, кандидат філологічних наук.
Svitlana Shumilo
Associate Professor of the Chair of Ukrainian Language and Literature, Candidate of Philological Sciences.
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2633-284X
Scopus Author ID: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=55325151300
Scholar.google: https://scholar.google.ru/citations?hl=ru&pli=1&user=K0fTn90AAAAJ
Забезпечення освітнього процесу
Всі файли, що стосуються Забезпечення освітнього процесу знаходяться за посиланням нижче:
https://drive.google.com/drive/folders/12a3yOgVhYupTSnfQTPxwevdEmnIzSrXd?usp=sharing
Міжнародне співробітництво
Шумило С.М. Парадокс как художественное средство в стиле «плетение словес» (на примере Жития Сергия Радонежского) /Paradoxasan Artistic Meansin the Style of „Weaving Words” (based on the Life of Sergius of Radonezh) // Rocznik teologiczny. Warszawа:2019, № 1. S.123–148.
Нормативні документи
- План-роботи-кафедри-2021-2022-рр..docx
- План-роботи-кафедри-2020-2021-рр.doc
- Положення-про-кафедру-1.doc
- Обовязки-професора.doc
- Обовязки-лаборанта.doc
- Обовязки-завідувача-кафедри.doc
- Обовязки-доцента.doc
Робота зі стейкголдерами
Кафедра української мови і літератури в галузі стейкголдерства співпрацює з Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Чернігівським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського, Управлінням освіти Чернігівської міської ради, школами міста Чернігова та області.
Стейкголдери:
- Зустріч-із-Кущенко-та-Примак-від-29.04.2021.doc
- Зустріч-із-Янковою-Н.-від-07.04.2021.doc
- Зустріч-із-Чернухою-В.-від-5.04.21.doc
Документи:








Kingdom darknet Market dark markets