Грант

Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших!

Ми, команда Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т. Г. Шевченка, в рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси створили проєкт “Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших!”.

Ми в фейсбуці: https://www.facebook.com/groups/405322637169291

Для кого цей проєкт?

Для студентів філологічного факультету НУЧК, активістів студентського самоврядування міста, області, України.
⌛️Коли: листопад 2020 – січень 2021
🗃Що чекає на учасників проєкту?
Серія Воркшопів від викладачів Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т. Г. Шевченка. І багато цікавинок та сюрпризів ????

Чого Ви навчитесь:

📒 Орієнтуватися в сучасному інформаційному середовищі!
📕 Розпізнати дезінформацію та пропаганду!
📗 Самостійно проводити виховні заходи на тему медіаграмотності
📔 Оволодієте сучасними цифровими інструментами формування інфомедійної грамотності у процесі вивчення іноземної мови та зарубіжної літератури, української мови та літератури.
📓 Навчитеся мислити критично!
Презентація буде 11.11 о 13:00!
Чекаємо на Вас!


11.11

Презентація відбулася!

11. 11. 2020 – чарівна дзеркальна дата, як стверджують астрологи. На філологічному факультеті Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т.Г. Шевченка теж не обійшлося без магії. Цієї середи в zoomових стінах НУЧКу відбулася онлайн-презентація проєкту «Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших».

Захід проходить в рамках грантової програми міжнародного проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Команда проекту, який виконує Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси, запрошує приєднатись нових учасників.

Із вітальним словом виступили представники IREX, медіаексперти, керівник проєкту “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність” в Чернігівській області – Олександра Розумієнко, учасниця Національної спілки журналістів – Олена Тараненко, а також проректор із питань молодіжної політики та іміджевої діяльності Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка – Анатолій Тимошенко та декан філологічного факультету – Тетяна Стеченко.

Мета проекту – навчити студентів критично сприймати інформацію, протидіяти маніпуліціям, усвідомити цінність високоякісної інформації. Про мету проекту та майбутню діяльність детальніше розповіли викладачі філологічного факультету Світлана Гергуль, Марина Ольховик, Лариса Городнича, Ольга Лілік, Олена Сазонова. Отож, в основі інфо-медіаграмотності закладені базові компетенції: критичне мислення та емоційний інтелект. Саме вони допомагають не стати жертвою медіаманіпуляцій: розпізнавати приховану рекламу, розрізняти факти і судження, уникати поширювання фейкових новини.


13.11

13 листопада о 13 відбувся перший Воркшоп проєкту “Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших” у рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси.

👩‍🎓 мотивацію учнів та вчителів до онлайн-навчання (ресурс Mentimeter – хмаринка слів);
👩‍🎓 особливості позакласної роботи з медіаграмотності у форматі онлайн;
👩‍🎓 поради студенту-практиканту і класному керівнику, які проводять такі заходи (дошка padlet);
👩‍🎓 вправи з медіаграмотності, які будуть корисними для роботи з учнями. 
🧐 Робили зарядку для очей, говорили про Ергономіку.
💻 Працювали у Zoom із опитуванням, чатом, реакціями, сесійними залами. 
💻 Склали орієнтовні сценарії позаурочних заходів, які будуть проведені із учнями (дошка jambord)   Основними методами роботи під час тренінгу стали міні-лекції, дискусії, інтерактивні вправи, візуалізація. Учасники обмінювались досвідом, практичними навичками та теоретичними напрацюваннями. Адже розуміння інфопростору  є не просто вимогою часу, а й реальною потребою повсякдення.

Отже, час провели в атмосфері довіри, радості, співпраці та студентоцентрованого навчання!


16.11

На сьогодні медіаграмотність є життєвою необхідністю кожного. Тож, 16 листопада 2020 року для магістрантів філологічного факультету Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т.Г. Шевченка відбувся Другий Воркшоп у межах проєкту “Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших”, який проходить у рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси.

Тренери: Марина Ольховик, Світлана Гергуль, Лариса Городнича.

У межах проекту «Освіта протягом всього життя» мова йшла про формування інфомедійної грамотності різних соціальних верств.Студенти отримали міцну теоретичну базу: говорили про те, як працює медіа, про «мову ворожнечі», інформаційний булінг. Протягом тренінгу студенти вирізняли фейки в ЗМІ, визначали маніпулятивні питання, співставляли актуальні теми тренінгів для різних вікових груп, працювали з «Jamboard». 

Тренери створили сприятливі умови для активного та жвавого діалогу. Тож, всі учасники долучились до обговорення.

Медіаграмотність – необхідне вміння для кожної сучасної особистості. Запрошуємо і Вас стати «медіаграмотними»!


17.11

У вівторок, 17 листопада 2020 року, о 10 год. 00 хв. , студенти 41-42 та МА 11 груп філологічного факультету відвідали Третій Воркшоп проєкту “Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших”, який відбувається в рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси.

Говорили про специфіку формування інфомедійної грамотності у процесі позакласної діяльності з учнями основної та старшої школи.

Студенти отримали корисні й надійні поради щодо проведення інтерактивних позакласних заходів для формування інфомедійної грамотності учнів основної та старшої школи з використанням таких платформ:

128209;Padlet
128173; Mentimeter
128450; Jamboard
128249; Zoom

Отже, чудовий настрій, бажання працювати, готовність вдосконалювати власну інфомедійну грамотность та передавати знання учням були забезпечені!


19.11

19.11.2020 на філологічному факультеті Національного університету “Чернігівській колегіум” імені Т. Г. Шевченка відбувся довгоочікуваний workshop 5.

Тема тренінгу: «Сучасні інструменти формування інфомедійної грамотності у процесі вивчення української мови та літератури». Головними спікерами були досвідчені викладачі, активні члени проектів IREX – Ольга Лілік та Олена Сазонова. Захід проходить в рамках грантової програми міжнародного проекту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність».

Учасниками конференції були студенти IV та V курсів українського відділення, адже після нещодавної педагогічної практики імплементація сучасних інструментів формування інфомедійної грамотності на уроках української мови та літератури в школі є як ніколи актуальною для їхнього досвіду. 

Тренінг складався з декількох етапів, а саме: організаційні моменти роботи в Zoom, вправи на асоціативну візуалізацію, робота з інтерактивною картою, розробка фрагмента уроку за допомогою Jamboard, оцінка власної медіаграмотності в соціальних мережах, сучасні вправи для зору (зняття напруги під час онлайн-занять) та підбиття підсумків.

Також, паралельно супроводжували, допомагали та активно підтримували обговорення конференції речники Світлана Гергуль і Марина Ольховик. 

Учасники дізналися багато нового, пропонували безліч креативних та нестандартних ідей, руйнували власні стереотипи та надихнулися на звершення власних проектів. 

Дякуємо за проведену роботу нашим спікерам та всім охочим, хто приєднався до заходу.


20.11

20 листопада, за допомогою платформи ZOOM, відбувся workshop 5 у межах проєкту «Інфомедійна грамотність: навчись сам — навчи інших», який відбувається в рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси. Спікери: Марина Ольховик, Світлана Гергуль та Лариса Городнича.
  Присутні на тренінгу філологи 31 та 32 груп, взяли участь в опитуванні на розрізнення контенту в ZOOM, ознайомилися зі способами організації навчального процесу, його перевагами та недоліками за допомогою інтерактивної дошки Jamboard, скористалися системою пошуку зображень в мережі та визначили форми позакласної роботи в мультимедійному ресурсі Padlet.

Алгоритм аналізу новин допоміг присутнім розвивати критичне мислення, а саме:

  • аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
  • бачити проблеми, ставити запитання;
  • висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;
  • робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.

Не оминули й теми маніпуляцій. Ментори продемонстрували популярні під час дистанційного навчання «меми» та разом зі студентами обговорили наслідки, які можуть спричинити ці, на перший погляд, дотепні зображення.

Наприкінці тренінгу, студенти разом із тренерами склали фрагменти сценаріїв позакласних заходів із інфомедійної грамотності для учнів 5-9 класів.

Працювали креативно й натхненно в атмосфері доброзичливості та тепла!


24.11

24 листопада 2020 року о 13 год. 00 хв. для студентів 41 та 42 групи філологічного факультету відбувся workshop 6 проєкту “Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших”, який проходить у рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси.

Говорили про сучасні інструменти формування інфомедійної грамотності в процесі вивчення англійської мови та зарубіжної літератури. 

У першій частині тренінгу приділили увагу практичній реалізації вправ, у другій – аналізували статті, фото, розмірковували над тим, якими ми є у соціальних мережах та що було б, якби ми навчали відомих письменників?

Тож продовжуймо навчатися!


25.11

25 листопада 2020 року об 11.00 для студентів 33 та 34 груп філологічного факультету відбувся workshop 7 за темою: «Особливості формування інфомедійної грамотності в процесі виховної роботи з учнями основної школи», який провели в межах проєкту “Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших”, який відбувається в рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти й науки України й Академією Української Преси.

Студенти разом зі спікерами: Ольгою Лілик, Оленою Сазоновою, Мариною Ольховик та Світланою Гергуль визначили зміст поняття «медіаграмотність», вчилися розрізняти вплив медіа на громадян та розвивали вміння застосовувати медіа освіту в навчальному процесі. 

Особливо сподобалося присутнім тестування в ZOOMі з виокремленням факту від судження, адже ментори запропонували учасникам інтерактивний підхід, який допомогає розрізняти подану інформацію на практиці. Спірним виявилося питання щодо вислову «Свято наближається»: факт чи реклама відомої компанії? Філологи прийшли до спільного висновку – «факт».

Метод пошуку інформації по фото, вміння виявляти пропаганду, реалізація теоретичних знань на практиці та багато іншого подавали в цікавій та інтегрованій формі .

Тож налаштовуймося на творчий настрій та продовжуємо креативити!


02.12

«Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших»: яскравий старт Медіашколи

Цієї середи, 2 грудня 2020 року розпочала свою роботу Медіашкола для студентського активу міста Чернігова та області у межах проєкту «Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших», який відбувається в рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси.

До медіашколи долучились студенти Національного університету «Чернігівська політехніка», Академії Державної пенітенціарної служби, студенти психолого-педагогічного та філологічного факультету Національного університету «Чернігівський колегіум» ім. Т.Г. Шевченка. 

Тренерки медіашколи – Марина Ольховик, Світлана Гергуль та Лариса Городнича. 

На учасників чекає багато корисної інформації та цікавих вправ. Протягом трьох днів студенти зустрічатимуться в ZOOM, щоб опановувати основи інфомедійної грамотності. Вони матимуть змогу вдосконалити власне критичне мислення.

На вступному занятті вже йшла мова про: 

  • Когнітивний принцип «Ілюзія знання»
  • Феномен наївного реалізму
  • Соціальні стереотипи
  • Фундаментальні когнітивні помилки

Завдяки опитуванню «Криголам» студенти змогли більше дізнатися один про одного. Асоціації з медіаграмотною людиною учасники представили в Mentimeter. Родзинкою першого заняття стала вправа «Стереотипи», яка розпалила жваві дискусії між студентами та викладачами. Активно велась робота в секційнихзалах. Тренеркам вдалось реалізували яскравий старт Медіашколи. 

Підкорюємо нові вершини разом!


Фестиваль

Із радістю та гордістю повідомляємо, що Фестиваль-підсумок нашого проєкту «Інфомедійна грамотність: навчись сам – навчи інших», який відбувається в рамках грантової програми міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств Великої Британії та США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України й Академією Української Преси проведено!

Це була зустріч у родинному колі! Разом із колегами та студентами, а також менеджеркою з підвищення потенціалу Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX, медіаексперткою, членкинею Національної спілки журналістів та регіональною координаторкою проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» в Чернігівській області ми згадували, як починала, пишалися тим, що зробили і чого досягли!

Проведено 7 Воркшоп за різними напрямами: особливості формування інфомедійної грамотності учнів у процесі позакласної роботи та на уроках англійської мови, зарубіжної літератури, української мови і літератури, а також технології формування інфомедійної грамотності різних соціальних верств, в межах проєкту «Освіта протягом всього життя»

Відбулася Медіашкола для студентського активу місті. Три дні, 6 сесій, на яких ми обговорили теми “Критичне мислення та основи медіаграмотності”, “Моє медіаполе. Соціальні мережі. Нетикет”, “Медіаграмотність у повсякденному житті. Власні проєкти учасників”

Протягом грудня-січня студенти проводили власні активності, про що розповіли нам із великим задоволенням та натхненням!

І на завершення ми презентували наш “Порадник із інфомедійної грамотності”, який стане в нагоді нашим студентам, а також викладачам та вчителям у процесі формування інфомедійної грамотності учнів.

Ми щиро радіємо і вітаємо один одного!

Я дуже дякую моїм колегам за професійну роботу у проєкті!

Дякую студентам найкращого філологічного факультету найкращого університету в Галактиці НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ “Чернігівський колегіум” імені Т.Г. Шевченко за активність, зацікавленість і старанність!

І, звичайно, дякую за можливість долучитися до суперового проєкту “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”

Посилання на джерело: https://www.facebook.com/svetlana.gergul.7/posts/3537640959694874


Порадник із інфомедійної грамотності


Створено записів: 126

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Схожі записи

Почніть набирати текст зверху та натисніть "Enter" для пошуку. Натисніть ESC для відміни.

Філологічний факультет